قدیمی ترین هتل مشهد ، نزدیک به یک قرن میزبانی
نوشته شده توسط : gheirati

قدیمی ترین هتل مشهد یکی از دانستنی های جالب این شهر است. همانطور که می دانیم مشهد با بیش از 200 هتل پر هتل ترین شهر ایران است. بعضی از این هتل ها در سال های اخیر با گسترش گردشگری در این شهر ساخته شد. از هتل های لوکس و هتل 5 ستاره مشهد تا هتل نزدیک به حرم و هتل آپارتمان مشهد همه و همه از جمله اقامتگاه های موجود در مشهد است.

قدیمی ترین هتل مشهد ، نزدیک به یک قرن میزبانی

اما تنها یک هتل لقب قدیمی ترین هتل مشهد را گرفته است. "هتل پارس" اولین و قدیمی ترین هتل شهر است. این هتل در سال 1313 افتتاح شد و در همان سال "مهمانخانه شرق" در خیابان پهلوی قدیم یا امام خمینی فعلی هم وجود داشت. امام مهمترین و ماندگارترین هتل مشهد از آن زمان هتل پارس بود.

از قدیمی ترین هتل مشهد بیشتر بدانید

هتل پارس از سال 1313 روبروی باغ ملی واقع شده است. این هتل در آن زمان 10 کارگر و 16 اتاق داشت. کرایه این اتاق ها در آن زمان بین 10 تا 30 ریال بود. مهمانان این قدیمی ترین هتل مشهد اغلب فرانسوی، روسی، انگلیسی و ترکی بودند.

اولین صاحب و مالک هتل شخصی روسی به نام "امین اف" بود. بنابراین هتل در سال 1316 به دست یک معمار روس بازسازی شد. اما پس از بازسازی به شخصی ایرانی به نام آقای "مجاور توسی " فروخته شد. همچنان این هتل تحت مالکیت پسر آقای مجاور طوسی می باشد و مالکیت شخصی دارد.

از قدیمی ترین هتل مشهد بیشتر بدانید

در سال 1320 و زمانی که روس ها به ایران آمدند این هتل مشهد به عنوان مقر روس ها شناخته شد. پس از آن و با خروج روس ها قدیمی ترین هتل مشهد محلی شد برای برگزاری دومین جشنواره توس.

ویژگی ها و امکانات هتل پارس

همانطور که گفتیم هتل پارس اقامتگاهی بود که مسافران خارجی زیادی را میزبانی می کرد. رزرو هتل از سمت این مهمانان بسیار بیشتر از هتل های مشهد در جاهای دیگربود. به همین دلیل این هتل تبدیل به یک هتل با امکانات و ویژگی های مدرن و مجلل پذیرایی فرنگی شد.

معماری جالب این هتل بسیار دیدنی است. آجرکاری و نقش برجسته های هتل با پوشش سقف گهواره ای و تزئینات جانبی دیگر یکی از جذابیت های هتل پارس است. محل فعلی هتل در خیابان امام خمینی فعلی واقع شده است. این هتل در دو طبقه و یک زیرزمین ساخته شده است که درب چوبی زیرزمین بیانگر قدیمی بودن هتل است.

ویژگی ها و امکانات هتل پارس

 قدیمی ترین هتل در زمره هتل های 5 ستاره مشهد قرار گرفته است. با توجه به بازسازی هایی که در هتل انجام شده این بنا توانسته استانداردهای لازم هتلداری را داشته باشد و به عنوان هتل 5 ستاره مشهد شناخته شود.

گردشگران تور مشهد می توانند برای رزو هتل خود این هتل را در نظر بگیرند، تا هم از فضای سنتی و معماری زیبای هتل لذت ببرند و هم با استفاده از زیرزمین هتل که یک چایخانه سنتی است در حس و احوالات بیش از نیم قرن پیش غرق شوند.

اگر از طریق رزرو آنلاین هتل مشهد قصد رزو هتل را دارید و می خواهید از امکانات فعلی این هتل مطلع شوید می توانید به مقاله "هتل پارس مشهد" مراجعه کنید. در این مقاله به طور کامل به معرفی و امکانات هتل پرداخته ایم.





:: برچسب‌ها: رزرو آنلاین هتل مشهد , هتل های 5 ستاره مشهد , هتل پارس مشهد , هتل های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: